Godziny Otwarcia : pn-pt: 8-20, sob: 8-16,

Specjaliści

dr n. med. Katarzyna Smółka

Ukończyła wydział lekarski Śląskiej Akademii Medycznej w 1999roku. W 2010 zdobyła specjalizację z rehabilitacji medycznej a w 2013r obroniła pracę doktorską pt. „Ocena wybranych metod rehabilitacji pacjentów z przewlekłym jednostronnym uszkodzeniem narządu przedsionkowego”.

Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując na Oddziale Rehabilitacji Ruchowej Szpitala Powiatowego w Chrzanowie, Oddziale Rehabilitacji Ogólnoustrojowej, Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej oraz Poradni Rehabilitacyjnej dla dzieci w Ośrodku Rehabilitacji Narządu Ruchu w Krzeszowicach, Oddziale Dziennym i Poradni Rehabilitacyjnej dla dzieci w Ośrodku Rehabilitacyjno-Wychowawczym dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie oraz w SORO Centrum Rozwoju Dziecka w Katowicach.

Ukończyła wiele kursów pogłębiających wiedzę z zakresu rehabilitacji, w szczególności dzieci i młodzieży oraz ultrasonografii narządu ruchu. Najważniejsze z nich to:
  • Ultrasonografia stawu biodrowego u niemowląt. Gdańsk, 2018
  • Kinesiotaping therapist training pof peadietrics. Wrocław, 2018
  • Suche igłowanie. Katowice, 2018
  • Badanie ultrasonograficzne i leczenie niemowlęcego stawu biodrowego wg. Prof. R. Grafa. Zakopane, 2017
  • Diagnostyka USG narządu ruchu u dzieci. Zamość, 2017
  • Dynamic neuromuscular stabilization according to Kolar a developmental kinesiology approach. Wrocław, 2017
  • Ultrasonografia nerwów obwodowych. Katowice, 2016
  • Kurs BeBo (kobieta). 2016
  • Prechtl’s method on the Qualitative Assessment of General Movements. Wrocław, 2016
  • USG MSK podstawowy kończyna górna. Warszawa, 2016
  • Diagnostyka USG stawu skokowego i stopy. Zamość, 2015
  • Innowacyjność w korekcji skolioz – metodyka i aparatura SKOL-AS. Gdańsk, 2014
  • Improving the functioning of children with cerebral palsy in everyday life. Lublin, 2014
  • Kurs terapii neurorozwojowej dzieci NDT-BOBATH. Krynica- Zdrój, 2013-2014
  • Interdyscyplinarne leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Warszawa, 2013
  • Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy oraz skolioz wg koncepcji FITS. Wrocław, 2012
  • Ultrasonografia stawów biodrowych niemowląt, dzieci i młodzieży. Dysplazja stawu biodrowego, choroba Perthesa, młodzieńcze złuszczenie głowy kości udowej, coxitis fugax, preartroza, FAI (femoro-acetabular impingement). Warszawa, 2011
  • USG stawów: kończyna górna. Kielce, 2011
  • USG stawów biodrowych niemowląt, dzieci i młodzieży. Zamość, 2011
  • Postępowanie w stanach zagrożenia życia w praktyce internistycznej
  • BLS/AED Provider Course. Krzeszowice, 2010
  • Seminarium z zakresu podstawowych zabiegów resuscytacyjnych i automatycznej defibrylacji (BLS-AED). Kraków, 2010
  • Diagnostyka USG barku. Kraków, 2010
  • Diagnostyka ultrasonograficzna narządu ruchu. Zamość, 2009, 2011
  • Diagnostyka USG stawu kolanowego. Kraków, 2009
  • Rehabilitacja dzieci ryzyka. Wrocław, 2008
  • Neuroortopedia dziecięca. Poznań, 2008
  • Bóle kręgosłupa-diagnostyka i leczenie. Warszawa, 2008
  • Rehabilitacja dzieci z przewlekłymi chorobami układu oddechowego. Warszawa, 2008
  • Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy oraz skolioz z wykorzystaniem elementów znanych metod terapeutycznych. Wrocław, 2007
  • Podstawy neurorehabilitacji. Rzeszów, 2007
  • Techniki energizacji mięśni (część 1-4). Sosnowiec, 2007
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży. Katowice, 2007
  • Diagnozowanie i leczenie zespołów bólowych kręgosłupa metodą McKenzie (kurs A, B, C). Lędziny, 2006-2007
  • Wczesna diagnostyka neurorozwojowa uszkodzeń układu nerwowego niemowląt metodą Vojty. Wrocław, 2006
  • Postępowanie w stanach zagrożenia życia w praktyce internistycznej. Kraków, 2006
  • Diagnozowanie i leczenie zespołów bólowych kręgosłupa metodą McKenziego. 2005
  • Zniekształcenia statyczne ciałą u dzieci i młodzieży. Katowice, 2004
Uczestniczyła w wielu międzynarodowych oraz ogólnopolskich konferencjach i sympozjach. Najważniejsze z nich to:
  • Choroby odkleszczowe: infekcja, zapalenie, autoimmunologia. Warszawa, 2018
  • 17th Scientific Polish Rehabilitation Society Meeting „Neurorehabilitation”. Poznań, 2015
  • 7th East European and Mediterranean Meeting on CerebralPalsy & Developmental Medicine „From Childhood to Adulthood with Cerebral Palsy” Poznań, 2015
  • Rehabilitacja w chorobach dzieci i młodzieży. Warszawa, 2012
  • 9th Biennial Scientific Meeting International Research Society of Spinal Deformities. Poznań 2012
  • „Kolano skoczka” jako problem w traumatologii sportowej. Bielsko Biała, 2011
  • IX Interdyscyplinarny Kongres Naukowy: Skoliozy-współczesne zasady diagnostyki i kompleksowego leczenia. Warszawa 2009
  • I Międzynarodowy Kongres Rehabilitacja Polska. Warszawa 2009
  • PNF w rdzeniowym zaniku mięśni; prawidłowy rozwój dziecka w pierwszych miesiącach życia podstawą dalszego rozwoju; postepowanie diagnostyczne u dzieci z zaburzeniami centralnej koordynacji, nowości w metodzie Vojty. Kraków, 2006
  • Standardy leczenia bólu. Kielce, 2005
  • Rola lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w opiece nad pacjentem z zaawansowaną chorobą nowotworową. Katowice, 2005
  • 3rd International Symposium Progress in Pain Treatment. Zakopane, 2005
  • Wczesne rozpoznawanie chorób nowotworowych u dzieci – możliwości i znaczenie; Leczenie bólu -ujęcie nowoczesne. Katowice, 2004
Członek sekcji dzieci i młodzieży Polskiego Towarzystwa Rehabilitacyjnego.

Główne zainteresowania zawodowe to: rozwój psychoruchowy dziecka, rehabilitacja dzieci i młodzieży, rehabilitacja zawrotów głowy i zaburzeń równowagi.
Prywatnie – mama trójki synów: Juliana, Leona i Antosia, pasjonatka ogrodnictwa oraz aktywnego wypoczynku.
Lubi podróże oraz sport, zwłaszcza pływanie.

Zobacz certyfikaty:

Przeczytaj porady specjalisty

dr n. med. Joanna Badura

specjalista chirurgii ogólnej i transplantologii
Specjalista chirurgii ogólnej i transplantologii. Prowadzi konsultacje z zakresu chirurgii ogólnej oraz naczyniowej. Wykonuje USG Doppler naczyń oraz USG jamy brzusznej.

lek. med. Anna Bożkiewicz-Kasperczyk

specjalista pediatrii i gastroenterologii dziecięcej
0d 25 lat jest praktykującym pediatrą, posiada specjalizację z gastrologii. Aktualnie pracuje w Oddziale Gastrologii Centrum Pediatrii w Sosnowcu.

lek. med. Piotr Szczerbiński

specjalista ortopedii i traumatologii
Absolwent Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Obecnie Starszy Asystent Oddziału Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie Prokocimiu oraz Oddziału Ortopedii Dziecięcej Centrum Diagnostyczno-Zabiegowego Medicina w Krakowie.

dr hab. n. med. Sławomir Kroczka

specjalista pediatrii i neurologii dziecięcej
Obecnie Zastępca Ordynatora Oddziału Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie Prokocimiu.

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress